Klacht – Apotheekhoudende Huisartsenpraktijk Tzummarum – TZUMMARUM

Welkom op de website van de apotheekhoudende huisartsenpraktijk Tzummarum

Spoedgevallen

Bel 112 bij een levensbedreigende situatie!
Bel de praktijk: 0518-481232 , keuze 1 ( iedere werkdag van 8.00 tot 17.00 uur (woensdags 8.00 – 12.00 uur).
Buiten werktijden: 0900-1127112 (Dokterswacht) waarneming avond-, nacht- en weekenden.

Medicijnen

Medicatie kunt u bij voorkeur telefonisch via de receptenlijn(keuze 2) of per mail bestellen.
Medicatie kan 2 werkdagen na bestellen worden opgehaald vanaf 14:00uur op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag.

Spreekuur op afspraak

Het spreekuur wordt gehouden op iedere werkdag.
U kunt voor een afspraak de praktijk bellen op werkdagen tussen 8:00 en 10:00 uur.

Praktijk overname

Wellicht heeft u reeds vernomen dat dokters Mark en Kirstin Eisinger hebben besloten om naar Noorwegen te verhuizen.
Voor alle info verwijzen wij u naar onderstaande groene knop voor praktijk nieuws.

Vakanties en vrije dagen

De Locatie Tzummarum is gesloten van 25-12-2021 t/m 09-01-2022
Waarneming praktijk Bjirmenstate, tel: 0517591255

Apotheekhoudende Huisartsenpraktijk Tzummarum
Jel Rinckesstrjitte 2 8851 ED TZUMMARUM

Klacht

U heeft een klacht over uw arts. Wat nu?
Klachtenregeling DOKh

Een goede relatie tussen u en uw arts is belangrijk. Soms gebeuren er helaas dingen die deze relatie verstoren. U bent ontevreden, u zit met een klacht. Deze brochure geeft informatie over wat u kunt doen als u een probleem met uw arts heeft. U leest wat de mogelijkheden zijn om uw klacht op te lossen en op welke wijze er binnen de klachtenregeling van DOKh met uw klacht wordt omgaan.

 

Er samen uitkomen

Probeer eerst in een persoonlijk gesprek met uw arts het probleem te bespreken en op te lossen. In veel gevallen kan zo een gesprek heel verhelderend zijn voor beide partijen en kan de huisarts en zijn organisatie leren van uw feedback. Geef  bij het aanvragen van zo een gesprek aan dat u een klacht wilt bespreken met uw huisarts en dat u daar wat meer tijd voor wilt reserveren.  Uw klacht wordt hiermee vaak op een voor u bevredigende manier opgelost.

Lukt dit niet, dan brengt uw arts u in contact met de klachtenfunctionaris van DOKh.

 

Klachtopvang

U krijgt een gesprek met de klachtenfunctionaris. Deze vangt u met uw klacht als het ware op en.  U kunt bij hem of haar terecht met uw vragen, u krijgt advies en zo nodig hulp bij het schriftelijk formuleren van de klacht. Als uw klacht helder is, gaat u samen met de klachtenfunctionaris aan de slag om naar een oplossing te zoeken. De eerste optie die meestal gekozen wordt is klachtbemiddeling. U kunt bij uw klachtenfunctionaris aangeven of u hiervoor open staat.

 

Klachtbemiddelin

Veel klachten kunnen opgelost worden in een gesprek waar een onpartijdige bemiddelaar aan tafel zit. Als zowel u als uw arts aangeven dat bemiddeling gewenst is, dan volgt binnen twee weken een eerste bemiddelingsgesprek. De eerdergenoemde klachtenfunctionaris treedt op als bemiddelaar.
Tijdens de bemiddelingsgesprekken krijgen u en uw arts de gelegenheid om toelichting te geven op de gebeurtenis(sen). Als het begrip over en weer groeit, ontstaat vaak weer een werkbare situatie. Het uiteindelijke doel van de bemiddeling is de vertrouwensrelatie tussen u en uw arts te herstellen.

 

Spelregels

  •  Hulp van de klachtenfunctionaris, de klachtbemiddeling en klachtbehandeling zijn voor u kosteloos.
  •  Bemiddeling is pas geslaagd als beide partijen het hier over eens zijn.
  •  Bij bemiddeling wordt uitgegaan van wederzijds respect en vertrouwen.
  •  Alle betrokkenen in het traject gaan uiterst zorgvuldig om met uw privacy en hebben een geheimhoudingsplicht.
  •  De volledige klachtenregeling is te downloaden op www.dokh.nl.


Komt u er samen met de klachtenfunctionaris niet uit?

Komt u er ondanks de bemiddelingsgesprekken niet uit, dan ondersteunt de klachtenfunctionaris u bij een eventuele volgende stap. Uw klacht wordt dan een geschil.

Stichting DOKh
Afdeling Klachten en Geschillen
Robijnstraat 6
1812 RB ALKMAAR
Tel: 072-520 83 25
Website: www.dokh.nl

Via onderstaand klachtenformulier kunt u uw klacht bij ons melden. Wij nemen daarna binnen vijf dagen contact met u op.

Stap 1 van 2
Klacht

Stap 2 van 2
Samenvatting

Klacht

Onderwerp
Naam
E-mailadres
Klacht

Persoonsgegevens die u verstrekt gebruiken wij uitsluitend om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Zie hiervoor ook ons Privacystatement. Door op 'Klacht versturen' te drukken gaat u hiermee akkoord.

Akkoord